Utbytt för en stund.

Satte mig på vagnen ifrån mölndal då jag hade kollat in ex-frugans hottade lägenhet som hon så vackert delar med sin man.
Sitter iaf där på vagnen med en töntig blå mössa på mig, en väldigt ful halsduk, luvan på jackan är även den uppdragen till detta passade jag på att ta på mig ett par förstora kängor och trasiga byxor.

Som ni alla vet är det förbannat kallt och det finns ju inget värre än att frysa, då är det ingen skönhetstävlig tänkte jag!

Allt gick som en dans till vagnen stannar och på går det 4 st as snygga tjejer i 17 års ålderna, sminket satt där det skulle benen var samala och alla 4 utan mössa.

Jag kände mig helt plötsligt hotad av dessa tjejer, tänk om dom snackar skit om mig och min fulamössa????

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På nästa vagn då jag så smått fått mitt självförtroende nästan tillbaka. Då kommer en kokainmissbrukande Harry Potter på vagenen.
 Den förvuxna mannen bar ull byxor av värsta slag och under Potter glasögonen hade han målat runt ögonen med svart penna!

Fy fan tänker jag, jag är inte fulast i stan iaf!!!!

OCH så får Harry Potter för sig att han är snygg och vill ha min uppmärksamhet, jag försöker gömma mig i min blåa mössa som mest drar till sig folks ögon, men jag lyckas vända mig ett varv på stolen så jag tittar bort från Potter som står och stirrar rakt på mig!

När han märker att det inte fungerar får han för sig att locka till sig min uppmärksamhet genom att göra armhävningar rätt framför ögonen på mig! Why???

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det fanns en tid då jag ägde spårvagnen med min skönhet och kaxighet men det är väl bara att inse att man inte är pin-färsk längre och får ge bort kronan till dom små, snärta 17-års tjejerna. Men det innebär också att jag får ha Harry Potter som man medans dom får stans stoltheter!

Jag väntar några år innan jag lämnar över kronan...............

//Lindy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0