surmusar

Jag har aldrig direkt varit någon tjejig-tjej.. om man nu kan säga så. När jag var liten så var det sjörövare och emil i lönneberga som var the shit.
Jag har aldrig tyckt att det är kul att måla naglarna, suger på att sätta upp håret med hårnålar och inte tusan kan jag göra en inbakad fläta. Men jag har liksom klarat mig ändå.
Det har aldrig varit ett problem för mig att skaffa kompisar, kanske ska tillägga att jag har 10x mer killkompisar än tjejkompisar.. Killar är sköna att umgås med, dom gnäller inte, krånglar inte till saker och framför allt dom ältar inte så som tjejer gör (med vissa undantag..linns du vet vad jag menar). Och dom får inte panik när man inte ringer vid exakt utlovad tid. Man slipper alla PMSbesvär!
Alltså att skaffa killkompisar är inte svårt. Men någonstans långt inne så vill man ändå ha vänner som inte har snopp eller röda prickar på rumpan..!
Här kommer mitt dilemma...Jävla bittra tjejer!!!!!
Varför kan inte tjejer vara trevliga mot varandra om dom inte känner vararandra??

Det är en riktigt bra fråga.
Vänder man ryggen till så drar dom en i håret och fimpar en på skorna.. vad är det för fel?
Förmodligen så är det på grund av en sak.. dom känner sig hotade.
Dom känner att när en ny tjej "inkräktar" på deras revir, kan vara en killkompis eller liknande så måste dom börja pinka kors och tvärs för att man ska sticka där ifrån. Helt otroligt, och tyvärr helt sant.

Killar blir homies med varandra direkt när dom skakat hand, men tjejer blir som lejonhonor som febrilt kämpar för att vara ensam hona på savannen....

Nää, sådant orkar jag inte med!
Då är det mycket trevligare att ringa en "homie", sätta på en film och käka chips.




//H

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tjejer är inte okej hjärtat men det är du!!!! Saknar dig! puss

2009-01-13 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0