Pärlplatta,jazz trummis,whisky?

Varför kan jag aldrig ha en vanlig utgång? Är det mig det är fel på eller dom jag väljer att gå ut med eller är det dom vi möter som det är fel på?

Igår kl 22.00 kom anna från jobbet vi bestämmer oss för att ta en öl.
Vem försöker vi lura???
Det slutade inte med en öl kan jag lova.

Träffade som vanligt helt otippade personer så som, en avdankad transa utan tänder och hans väldigt vänster lagda polare. Polaren är den första människan jag träffat som har en historia om en pärlplatta, de ni!
Fast den får anna berätta hon gör det bäst!

Efter att denna polare beställt whisky  till oss alla så började karatefyllan slå ordentligt! (nej jag dricker inte whisky, bara igår.)

Från kingshead till ett annat hak till ett annat och till sist rock baren med taxi som en frilansande jazz trummis betalde. Inne på rock baren står min gammla flamma!
Alexander i pressbyrån, jag var fruktansvär kär i honom i 1:an och 2:an på gymnasiet så kär att jag inte fick fram ett ljud när jag skulle köpa cigg av honom. SÅ KÄR, SÅ KÄR!
Men eftersom att jag inte var charmigt full utan väldigt drägig trodde jag att alex hette linus och bodde i kullavik, tills han påminde mig om vem han var och jag talade glatt om hur kär jag var i honon för några år sedan och vist viste han vem jag var.
Dock glömde jag honom, efter ett tag då trummisen blev mer intressant. Varför går jag alltid hem med fel kille????

Natten slutade i trummisens lägenhet med jazz i bakgrunden och jag sovandes på hans arm medans han låg och pratade om livet.

Vaknade och kände igen mig allt för väl, hmmm huset mitt i mot. Där har jag varit många söndagar och haft blandannat en efterfest med sofia och Anna.

Nu skall jag jobba....

//Lindy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0