Bered er på gråt!

Idag var jag med om det finaste! (remember jag år blödig)

En Kanadensare kommer in och vill köpa 20 st benskydd. Javist det kan han väl få, men så säger han.
Mitt tjejlag skall nämligen möta kenyas tjejlag och dessa tösser spelar utan benskydd, utan hela kläder och får dela fotbolls skor och turas om, om dessa.
Mannen säger om mina flickor spelar med benskydd skall Kenyas tjejer också göra detta.
Utan att blincka hade mannen traskat upp till oss på Avenyn och köpt 20 st benskydd till dom.
Han hade även sagt till sitt tjejlag att ni har 2 ombyten med er av era spelkläder, dessa flickor har inget par!
Ge erat gammla till dom!

Att det finns så fina männsikor gör mig gråt färdig, att göra något sådant utan att tänka en extra gång eller be om hjälp!
När han sedan berättade att de kom från en barnby och att ingen av tjejerna hade någon förälder var tårarna framme.

Så där stod jag och grät och packa benskydd efter benskydd och talade om för chefen hur tagen jag var. Jag kanske var lite av en drama-queen. Tänk er extrem home make over när de precis fått se deras hus för första gången. Jag såg antagligen ut så när jag torkade bort tårarna samtidigt som jag log mot mannen och packade benskydd efter benskydd.

Tack du fina kanadensare, du gjorde inte bara flickornas resa utan min dag mycket bättre!
Varför var jag bitter i morse när jag gick till jobbet? Va har jag i mitt liv att vara bitter över jämfört med deras???

Tänk om, tänk rätt!!

//Lindy

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åååååååh. Tårkanalerna har aktiverats. Vilken man!

2009-07-15 @ 12:41:23
URL: http://sophiero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0