Stan är för liten för mig och jag är för stor för staden.

Jag vill göra något mer med mitt liv än att bara stå och sälja på Intersport, jag vill göra nått mer än att vakna,sova och äta.
Jag vill göra mer än att dricka öl på kvällen och locka grabbars blickar ner på mina ben.

Jag vill göra nått som jag kommer ihåg och som aldrigs glömms, kanske att jag skulle hjälpa fattiga barn och ta hand om dom, dock kommer det sluta med att jag tar med alla hem eller att jag aldrig mer kommer hem.
Är det inte egoistiskt att tänka så då så många barn behöver än?! Skall jag strunta i dom bara för att jag är för blödig?

Eller skall jag ta mitt pick och pack och göra nått som jag vill, mätta jaget med en resa till Australien och bara glida?
Skall jag då strunta i min fastanställning och att läsa upp mina urusla betyg?
Men när jag tröttnar på att driva runt i värmen skall jag komma tillbaka till Sverige då utan jobb och utbildning?

Vem skall jag beaka, fattigabarn, samhället, jobbet eller mig själv?
Livets frågor är för stora för mig men en sak vet jag, de jag gör nu lever inte upp till det jag vill och borde göra!





//Lindy

Kommentarer
Postat av: elin

Du får ta chansen. den kommer inte igen;)

2009-08-12 @ 10:50:28
URL: http://elian87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0