3 helger!

Kan ni förstå att jag skall vara ledig 3 helger på rad?'
Bara jobba 20 dagar denna månaden?
Helt sinnes sjukt gött!

Imorgon jobbar jag sedan ledig, jobbar fredag och sedan ledig igen, va hände där? Men regnar det blir jag förbannad och ännu mer arg blir jag om det regnar vecka 26 när vi skall till peace and love festivalen som vi bokade biljetter till idag.

Jag och frugan lider nog lite av en släng av ADHD då tålamodet inte existerar och man tänder till på mindre än 2 röda.
Tex 1: Jag skall smörja in händerna och tappar korken på tuben under fotöljen, redan innan jag böjer mig ner på knä känner jag ilskan men tänker denna gången skall jag inte explodera. Då händer det som inte får hände kork-jäveln rullar ännu längre in under fotöljen men jag tvingar mig själv till att inte skrika dom mogna orden som fitta och kuk.
Efter mycket posetivt tänkande och lugnande tankar så håller jag mig ifrån ett anfall, men ni skall veta att det var kämpigt att behålla lugnet.

Tex 2: Frugan skall hänga in något i gaderoben och galj-jäveln fastnar i en annan galje, jag hör att hon säger högt och bestämmt, fan va arg jag blir men även hon tvingar sig själv till att inte flippar.

Det konstiga är att det skall vara så svårt att inte bli arg över en bagatell.....

Lite duktighets info skadar jag aldrig: Idag blev det både hemlagad middag och en powerwalk. Inget vin! BRA jobbat!

//lindy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0